domingo, 10 de enero de 2010

L'ideal amorós d'Oliveira


Com que sento vertadera devoció per Lisboa, tot el que té a veure amb la ciutat m'atreu. És per això que he convençut a un parell d'amigues per anar als Verdi a veure l'última pel·lícula del veterà Manoel de Oliveira. Inspirada en un conte moralista de l'escriptor realista Eça de Queirós, 'Singularidades de uma rapariga loura' és la història d'un comptable que s'enamora d'una bellesa rossa a la qual admira des del despatx, com una Julieta impermeable que desperta el desig des d'una finestra. La misteriosa història que viurà amb aquesta noia se l'explica el protagonista, Macário, a una desconeguda amb la que comparteix seient al tren. Una pel·lícula un altre cop parlada, en que Oliveira ens parla de com mitifiquem les persones que desitgem, i del que passa quan despertem de l'encanteri. Pla fixe llarg que reflexiona en comptes de descriure, i que ens convida a deturar la mirada, al pur estil Oliveira.


by Carmen


Publicat a http://eldema.cat/

1 comentario:

Eduardo Fernández López dijo...

Es una buena película, yo tuve la suerte de poderla ver, la pena fue que apenas llevaba unos pocos días en Lisboa, y era en versión original y no tuve la oprtunidad de disfrutar de ella al cienpor cien.Espero que os guste.
Por cierto en Princip Real las últimas noticias son que quieren cortar un número indeterminado de árboles para edificar, la fuente es el diario Público portugues, pero la cosa no esta del todo clara, espero que permanezca todo como esta, por el bien de los que disfrutamos y soñamos con volvera a disfrutar de el, del documental de Barcelona no tenía noticia, pero lo vere mañana sin falta, deseoso de que el barrio del Cabanyal, permanezca invariable, afin y al cabo allí pase parte de mi niñez y hay cosas que duelen al intelecto y a la memoria. Y por supuesto que tengas un feliz año 2010 tu también.