domingo, 25 de abril de 2010

Dones africanes


Plovia. Plovia i estava desvelada perquè estava arribant la primavera, per fi, però encara no havia tret les flors de l'armari, amb tanta roba de llana. Llavors, capcota, em vaig topar amb una dona que em mirava d'una forma que no era arrogant però que potser m'ho semblava. Vaig continuar mirant i aleshores més dones em miraven, una darrera l'altra. Totes elles mirades pures, netes, fortes, tristes, lliures: així, així eren les mirades d'aquelles dones africanes. 'Mirades', dic, però hauria de dir 'mirada': la mirada de la camerunesa Angèle Etoundi, que ha aconseguit desvelar les mateixes mirades africanes de dones totes elles diferents, úniques, pròpies, però amb un rostre comú: dona desvelada, dona lliure, dona mare, dona lluita, dona fràgil, dona africana, dona mestiça, dona negra, dona blanca. DONA. 'Desvelos', una exposició que hi havia a la Rambla Catalunya i que ha acabat, malauradament, el dia 22. Ja no plou, però.
by Carmen
Publicat a http://eldema.cat

No hay comentarios: